niedziela, 25 lutego 2018

FoodBook

Do napisania tego posta zainspirowały mnie filmiki na YouTubie, których jest dość sporo. Można w nich zobaczyć jak youtuberzy komponują swoje posiłki i na jakiej są diecie. Jest to także dobra inspiracja dla tych, którzy nie mają pomysłu na ciekawy posiłek.
FoodBook by Desperate Housewife
Wiele z nas jest na diecie, wiadomo, każdy chce schudnąć i dobrze wyglądać. W internecie znajdziecie mnóstwo wskazówek jak to zrobić: od głodówek przez dietę kapuścianą po jedzenie bezglutenowe/bez laktozy/bez nabiału etc. Ja sama niejednokrotnie ulegałam różnym modom aż w końcu doszłam do wniosku, że najważniejsze to:
1. Umiar w jedzeniu
2. Zbilansowana dieta.
Nie podobają mi się diety jednoskładnikowe, np cały dzień na jogurtach. Nasz organizm powinien dostawać zarówno białka, jak i węglowodany i tłuszcze. Nie robiąc tego można się nabawić wielu chorób. Według mnie ważne jest ograniczanie spożycia niektórych produktów i zamienienie ich zdrowszą wersją.
Pierwsza taka poważna rewolucja w moim żywieniu odbyła się kiedy przeszłam na wegetarianizm (więcej tutaj). Jednak obecnie dopuściłam jedzenie owoców morza i ryb, ponieważ nie dostarczałam swojemu organizmowi odpowiedniej ilości białka (polecam aplikację Fitatu). Kończąc te wywody, przechodzę do konkretów. Oto mój przykładowy jadłospis.
Na śniadanie jem kanapeczki na chrupkim pieczywie (chyba że upiekę chleb ale rzadko kiedy mi się chce). Pieczywo chrupkie można oczywiście zastąpić innym - razowym, pełnoziarnistym. Do tego jajko na twardo, wędzony łosoś, ewentualnie żółty ser (ma więcej białka niż twaróg!). Uważam, że rano można sobie pozwolić, ponieważ mamy cały dzień na spalenie tych kalorii a śniadanie musi nam dać odpowiednią dawkę energii.
Śniadanie: kanapki z łososiem i jajkiem
Staram się jeść 5 posiłków dziennie. Na drugie śniadanie, w pracy, jem przeważnie wafle ryżowe i piję herbatę zieloną lub ziołową. Kiedyś jadłam batony muesli ale trzeba na nie uważać bo zawierają dużo cukru. Czasem chrupię też krakersy wielozbożowe.
Drugie śniadanie: wafle ryżowe
Obiad zawsze przygotowuję w domu. Dbam o to, żeby na talerzu było kolorowo, nie tylko ze względów estetycznych ale głównie dlatego, że (mówiąc w uproszczeniu) każdy kolor dostarcza innych witamin i minerałów. Jestem zwolenniczką jedzenia jak najmniej przetworzonego, dlatego nie przepadam np za paluszkami rybnymi, wolę sama sobie przyrządzić filet z ryby. Lubię też mieć na talerzu warzywa gotowane (brokuły, fasolka szparagowa) jak i surowe (a wiadomo że surowe mają więcej witamin).
Przykładowy obiad
Na podwieczorek jem coś skromnego - jabłko, pomarańczę lub suszone owoce. Na kolację wcześniej robiłam sobie miks sałat z serem feta lub mozarella a ostatnio piję shake z mleka sojowego, białka, banana i do tego można dodawać co się chce: nasiona chia, owoce leśne, szpinak....
W ciągu dnia staram się tez pić dużo wody, mam wielką szklankę do której wrzucam 2 plasterki cytryny, kilka listków mięty i taka woda mi najbardziej smakuje.
Zaznaczam że nie jestem dietetykiem, opisałam jedynie swój typowy jadłospis. Co o nim sądzicie?

Related Articles

1 komentarz:

  1. Dla mnie byłoby to zdecydowanie za mało , ale rady jak najbardziej trafione w samo sedno :D Pozdrawiam :*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Łączna liczba wyświetleń

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu